Nem számít kezdőnek a McLaren az autótervezés piacán, a több mint 40 évvel ezelőtt alapított cég a történelme során számos kiugró eredménnyel megörvendeztette már az autósport kedvelőit.
A McLaren 45 éves pályafutása alatt 163 Grands Prix győzelmet, 12 F1-es világbajnoki címet, nyolc vezetői konstruktőri címet, 3 Indianapolis 500 és a legendás Le Mans-i 24-órás verseny győzelmet is magáénak tudhatja.
A hétköznapi emberek számára az autósport király kategóriájában a Formula 1-ben történő szereplése a legismertebb. A 2008-as évben hála a tehetséges csapatvezetőnek Ron Dennisnek és a tehetséges pilótának Lewis Hamiltonnak megszerezhették az egyéni világbajnoki címet.
Nem az MP4-12C lesz a McLaren első közúti sportautója, a McLaren F1 1993 és 1998 között uralkodó szerepet töltött be az akkori sportautók kínálatában. De ugye nem kell külön reklám a világ legkelendőbb luxus sportautójának a Mercedes-Benz SLR McLaren (2003-2009) eladásához sem.
Az új autó 100% eredeti McLaren!
A McLaren az új MP4-12C gyártásánál nélkülöz minden egyéb gyártó céget, beleértve a szoros együttműködő partnerét a Mercedest is. A gyártásért felelős személynek Ron Dennist a McLaren-Mercedes F1-csapat volt vezetőjét bízták meg. Az F1 világában szerzett tapasztalat fontos része az új egyedi fejlesztésű sportautónak.
A versenyszellem a közutakon is elengedhetetlen, az MP4-12C verseny társai szintén nem kispályások, Ferrari 458 Italia, Lamborghini Gallardo és Porsche 911 Turbo. Ha bővíteni szeretnénk a sort, talán ide sorolhatjuk a félig saját Mercedes-Benz SLR McLarent, és a Aston Martin DB9-et is.
F1-ben ismert csúcstechnológiás fejlesztés.
A súly az egyik legnagyobb ellenség, fontos szerepet játszik az Mp4-12C kialakításánál is. Kis túlzással a súlytalanság a cél. Az MP4-12C nevében szereplő „C" betű nem véletlen, a carbon rövidítése. Szénszálas technológiával készül az alumínium vázhoz rögzített egyetlen elemből álló kabin is (hasonlóan, mint az F1-es autókban), a teljes tömege alig 80 kg, mégis jóval nagyobb biztonságot nyújt hagyományos acél társainál, a tömegarányról nem is beszélve.
Az alumínium vázas, de külső öntöttvas súrlódó felülettel ellátott fékekkel közel 8 kg súly többletet spóroltak. Némi többletköltség ellenében kínálnak karbon-kerámia tárcsákat is.
A fékrendszer kialakításánál említendő még a fék-kormányzás, mely nagyobb sebességű kanyarokban külön szabályozza a belső köríven gördülő kerekek fékerejét, hatékonyan íven tartja az autót. A 19"-os első és a 20"-os hátsó Pirelli gumiköpennyel szerelt könnyűfém felnik az esztétikum mellett fontos súlycsökkentő elemek.
Ami az erőforrást illeti, meglepően kis motor került beépítésre a motorháztető alá, de a méret senkit se tévesszen meg.
A 3,8 literes kettős turbófeltöltésű, 90 fokos hengerszögű 8 hengeres motor 600 Le teljesítmény és 600Nm nyomaték leadására képes. Egyéb funkciók közé tartozik a kettős változó szelepvezérlés (szívó és kipufogó), számos könnyű elem pl. kompozit műanyag vezetékek. Az MP4-12C motor teljesítmény / CO2 kibocsátási arányszáma lenyűgöző.
Hatékonyabb a ma kapható összes belső égésű motorral szerelt autónál, beleértve a hibrid verziókat is. A hátsókerekek meghajtását a kettős kuplunggal ellátott 7 sebességes automatizált manuális váltó segítségével végezhetjük. A váltó Precog funkciójának köszönhetően a váltás egy pillanat alatt megtörténik.
A kiválló teljesítmény / tömeg aránynak köszönhetően gyors, dinamikus vezetéi élményt nyújt az új Mclraen Mp4-12C.
Várható 300 km/h feletti végsebesség, és a 4 másodperc alatti 100 km/h-ás gyorsulási érték is igazolja elvárásainkat.
Nem kis kihívás a megfelelő szintű leszorítóerő elérése az oldalirányú tapadás és a stabilitás eléréséhez, úgy hogy a motor és fékek hűtése is optimális legyen. Az oldalsó kopoltyúk kialakítása nem csak esztétikum, ez a motor légző és hűtő szervének fontos eleme. A tervezés során intenzív munkát végeztek a szélcsatornában és a vezetési szimulátor segítségével a megfelelő váz kialakításához.. Az eredmény? Az MP4-12C aerodinamikailag csúcsra fejlesztve.
A megjelenés várhatóan 2011-ben lesz, a pontos vásárlói ár még nem ismeretes, a becsült érték elég széles skálán mozog, a mi valutánkban mérve kb. 40-55 millió közé várható.
Amit ennyi pénzért biztos megkapunk a McLaren MP4-12C sportautóval, úttörő új technológia, kifinomult mérnöki megoldások.